[Tutorial] Bermain DOTA Dengan 'Full Screen'


Kebanyakan laptop/komputer baru yang menggunakan resolusi tinggi dan widescreen tidak dapat membuatkan permainan Dota kepada keadaan full screen. Dan ini menganggu kepada semua kipas-susah-mati dota untuk bermain. Selalunya ia berlaku kepada pengguna Windows 7. Pengguna Windows XP dan Vista juga tidak terkecuali dalam hal ini.

Pada hari ini, selepas tidak mengupdate blog agak lama, aku ingin berkongsi cara bagaimana untuk membuat permainan dota korang mengikut resolusi monitor korang.


Sebelum


Selepas

Langkah-Langkah :

1. Pergi ke Start Menu. Taip 'regedit'

2. Pergi ke HKEY_CURRENT_USER\Software\Blizzard Entertaiment\Warcraft III\Video



3. Periksa Resolution komputer korang.



4. Tukarkan key dibawah mengikut resolution komputer korang. Pastikan didalam 'decimal'.
  • reswidth
  • resheight
5. Selamat mencuba

5 Comments

  1. tak tau lak aku boleh wat camtu..sblm ni ak donlod je moded driver..mmg grafik nmpk lawa skit..n full screen..hehe..bese intel n w7 akan jadi gambar kecik kat ats tu..

    ReplyDelete
  2. oh DOTA..i luv you.....

    aku pkai screen yg lebarnyer..biler buat camni dah mcam karakter dota aku stretch (merenggang) kelako siot..

    ReplyDelete
  3. terima kasih banyak. i sudah cuba dan dapat selesaikan... Full screen...

    ReplyDelete
  4. wah...ini yg aku cari selama ini...thanks...muaahhh...hehe

    ReplyDelete
  5. thnk bro...sharing bnde nih....

    ReplyDelete
Previous Post Next Post