KB971033 : Kemaskini Terbaru Untuk Mengesan Windows 7 Pirate


Hari ini Microsoft telah mengeluarkan kemaskini baru "KB971033" untuk pengguna Windows 7. Diperbarui pengaktifan dan validasi komponen dalam Windows Pengaktifan Technologies untuk Windows 7. Ia berfungsi untuk mengemaskini pengaktifan dan validasi "Windows Activation Technologies". Windows Activation Technologies ini membantu Microsoft untuk megesan salinan Windows 7 yang palsu/pirate.

  • Pengaktifan adalah teknologi anti-piracy yang mengesahkan kunci produk untuk salinan Windows 7 yang sedang digunakan oleh komputer korang. Ia adalah kunci produk kod 25-aksara yang terletak di Certificate of Authenticity label atau pada Label bukti lesen. Label-label ini disertakan dengan setiap salinan Windows asli. Sebuah kunci produk asli hanya boleh digunakan pada jumlah komputer yang ditentukan dalam lesen perisian.
  • Validasi adalah proses pengesanan melalui online untuk mengesan bahawa salinan Windows 7 yang sedang digunakan pada komputer korang diaktifkan dengan betul dan asli.

Ketika kemaskini ini dipasang, ia melakukan proses validasi salinan Windows yang sedang digunakan pada komputer korang. Namun, proses validasi ini tidak mempengaruhi fungsi Windows. Proses ini ditutup secara senyap jika validasi tidak mengesan kesalahan, eksploitasi pengaktifan, atau kerosakkan fail.

Jika kemas menemukan fail yang rosak, ia cuba untuk mengembalikan file tersebut. Proses ini mungkin memerlukan korang 'restart'. Jika kemaskini ini tidak berjaya mengembalikan fail yang rosak, itu akan memberi korang lebih banyak maklumat di Internet.

Jika kesalahan validasi atau mengeksploitasi pengaktifan dikesan, anda akan diberi untuk lebih banyak maklumat di Internet untuk mengatasi pengaktifan atau kesalahan pengesahan mengeksploitasi. Ketika kesalahan validasi atau eksploitasi pengaktifan dihapuskan, korang mungkin akan diminta untuk menggunakan kunci produk yang sah untuk mengaktifkan salinan Windows 7 yang korang gunakan. Jika korang memutuskan untuk tidak menyelesaikan kesalahan pengesahan pengaktifan atau eksploitasi pada waktu itu,korang akan diberitahu bahawa salinan Windows 7 yang sedang digunakan pada komputer korang tidak asli. Tambahan, Windows akan menyediakan link ke maklumat lanjut untuk mengatasi masalah tersebut secara talian.

Jika korang seorang pengguna Windows 7 OEM/Retail, korang boleh muat turun kemaskini tersebut tanpa menuggu ia dimuat turun.

Download Link

Download Link (64-bit)

Jika korang seorang pengguna Windows 7 Pirate, sila pastikan update KB971033 tidak di install.

Screenshot. Capture on 25/02/2010. Right Click > Hide Update



p/s : Bile crack untuk ni dah keluar, aku akan bagitau. Sape yang dah kena & dapat resolve roger-roger la ye.

20 Comments

  1. nmpak nya lps ni aku perlu bsedia...
    mgkin akn byk laptop smpai utk aku btlkn problem ini...
    tp g aku plg sng nye step...
    format je...
    hehehe...

    ReplyDelete
  2. nice information!!!!

    memandangkan Ambo mengunakan windows 7 pirate,jadi info sebegini amatla di tunggu2..

    uwaaaaa,jaga2

    ReplyDelete
  3. Thank 4 your feedback. knape ko xtry uninstall je update 2 dulu?

    ReplyDelete
  4. kirenye kalau update lain boleh lah ea?
    saye nak edit post ni boley?
    nak guna sebagai rujukan~
    kredit to mrpiratz

    ReplyDelete
  5. dah agak dah benda nie akan kuar

    so ringan2kan tangan off je auto update

    ataupun set manual install

    ReplyDelete
  6. @Dak Wan - boleh jerk off... tapi aku recommend jangan off.. buat die check update terbaru, tapi ko yang tentukan ape yng nak diupdate

    ReplyDelete
  7. cmne nk activate windows 7 ultimate built 7600???da masa lg 7 hari tuk deactivate pe plak...T_T tolong aku..............

    ReplyDelete
  8. mcm mn nak elak menda ne KB971033 dr trinstall...huhu pleaz bg tau wa....

    ReplyDelete
  9. hehe.. aku tak kesah sebab aku pakai win 7 ori. ;D

    ReplyDelete
  10. @smocx - Try link nie... http://www.mediafire.com/?tyyxj2jilyz

    @anonymous - seperti yang aku kate kat komen diatas.. "buat die check update terbaru, tapi ko yang tentukan ape yng nak diupdate"

    @keiroro - ko pakai version pe?

    ReplyDelete
  11. mmm... saya pakai version yg rc punya. 7100. so camane nk upgrade ke 7600? n slepas update ke 7600 tu, xkan ade masalah ke?

    ReplyDelete
  12. hukey thank owner topic.....

    ReplyDelete
  13. saya pakai win 7 pirate version 7100. boleh pakai KB971033 ni x?

    ReplyDelete
  14. pakai 7100 version.. tukar la ke 7600

    ReplyDelete
  15. piratz aku dh jmpe crack utk kb971033 ni...
    download kt web ni...
    tp aku xtry lg la...
    nnt kalo dh try aku bgtau..

    http://lawarez.ucoz.com/news/2010-03-01-11016

    n aku tgh download skrg..
    dh habis download aku upload kt mfire..
    aku bg link baru kat sini...

    ReplyDelete
  16. ni link mediafire...
    tp belum try lg la...
    sbb xde tmpt nk try..
    kalo ade sape2 yg dh try tlg bgtau..

    http://www.mediafire.com/?nrdkty0rnmi

    ReplyDelete
  17. salam....
    sy dah try software drpd weblink yg captain LJ bg tu...
    ianye mmg berkesan (^_^)

    ReplyDelete
  18. ak pny window pirates pny...ptut la dh terupdate bnde tu..
    pepown 10q bro kongsi mklumat..(kena format laen la pas ny).huhu

    ReplyDelete
  19. Check Sini..

    http://www.mydigitallife.info/2009/11/06/removewat-or-chew-wga-bypass-activate-windows-7-and-server-2008-r2-forever-loader-alternative-to-remove-disable-activation-technologies/

    ReplyDelete
Previous Post Next Post