Browser Size : Saiz Laman Web/Blog Anda Di Mata Pengunjung


Browser Size adalah perkhidmatan online baru dari Google Labs yang akan membantu korang melihat bagaimana orang lain melihat laman web/blog korang. Hal ini didasarkan pada data sampel daripada pengunjung ke http://www.google.com. Sebuah kod khusus digunakan untuk mengumpul data tentang tinggi dan lebar dari browser untuk sampel pengguna. Untuk setiap titik yang dipilih dalam pelayar, ia akan memberitahu korang berapa peratusan pengguna boleh melihat tinggi dan lebar laman web/blog korang.

Web ini amat berguna untuk web designer dan developer kerana mereka boleh menggunakan Browser Saiz untuk merancang semula laman web mereka untuk meminimumkan scrolling dan pastikan bahawa bahagian-bahagian penting daripada laman selalu menonjol untuk para pengunjung.

Buka Browser Size dan masukkan alamat web/blog seterusnya tekan butang 'Go' untuk melihat bagaimana orang lain melihat halaman Web korang. Dengan maklumat yang diberi, ia membantu korang mengenalpasti cara yang diperlukan untuk membuat website korang lebih user-friendly.


klik pada gambar

1 Comments

  1. Tengkiu ... dah dapat gambaran yang sector mana yang selalu jadi tumpuan my visitor...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post