Layakkah Anda Menggunakan Windows 7



Pejam celik je, dah nak dekat 22 Oktober. Tarikh apa tu? Itulah tarikh pelancaran Windows baru dari Microsoft iaitu Windows 7. Pada entri lepas aku ada meng'review' perbezaan edisi Windows 7. Pada kali ini, aku ingin berkongsi satu aplikasi yang dikeluarkan oleh Microsoft bagi para pengguna yang bercadang untuk menggunakan Windows 7 sebagai sistem pengoperasian desktop/komputer riba mereka. Ia dikenali sebagai Windows 7 Upgrade Advisor Beta.



Walaupun masih dalam peringkat beta, ia memberikan keputusan yang boleh membuatkan anda melakukan persediaan awal sebelum memasang Windows 7 pada desktop/komputer riba anda nanti. Jadi, serba sedikit ia tidak akan membuat anda berasa kurang berpuas hati atas spesifikasi baru mereka.





http://www.microsoft.com/windows/windows-7/upgrade-advisor.aspx


Dibawah adalah keputusan selepas aku mengambil ujian spesifikasi Windows 7 menggunakan Windows 7 Upgrade Advisor Beta pada komputer riba aku iaitu Acer Aspire 4736Z.


Klik pada gambar untuk paparan lebih jelas

p/s : RAM aku 1GB baru. DDR3 mahal lak. Nantila aku upgrade. Nak cuba Versi RTM minggu depan.

7 Comments

  1. aku dh pakai window 7 skrg,mmg best kalau nk dibandingkan dgn vista.

    ReplyDelete
  2. gua dah cuba software tu .. dah check > cun ^@^ !!

    tpi sayang lah brg-brg yg dah install dlm com gua kini .. tunggu nanti nanti lah .. hehe

    ReplyDelete
  3. erm.. kene beli lappy baru la kalo aku nak pakai 7 neh... kalo pc plak aku rasa mcm lepas aje 7 neh... harap2 cepat ar kua 7 yg pirate..

    ReplyDelete
  4. tuela.. tak sabo aku nak download..

    ReplyDelete
  5. aku guna win7 utk desktop aku
    so far takde masalah sbb desktop aku mmg high-end tahap gaban ... :)

    ReplyDelete
Previous Post Next Post