Perbandingan Windows 7

Logo Terbaru Windows 7

Microsoft telah mengumumkan harga Windows terbaru mereka pada pelanggan Windows, syarikat juga akan memperkenalkan inisiatif-inisiatif bagi membantu pengguna-pengguna memutuskan versi Windows 7 paling sesuai untuk mereka. Dan cara lebih baik daripada edisi-edisi sistem pengendalian bertanding? Perisian gergasi dan rakan-rakan telah pun mula membuat tempahan untuk Windows 7, yang dijadual pelancarkannya secara rasmi pada Oktober 22, 2009.

Microsoft mengeluarkankan panduan perbezaan antara Windows 7 Home Premium, Professional, dan Ultimate. Windows 7 “Menjadikan pelayaran komputer lebih mudah. Cepat dan lebih pantas bagi membuka aplikasi dan mencari dokumen-dokumen yang sering digunakan. Meningkatkan kelajuan internet anda,lebih mudah, dan lebih selamat daripada sebelum dengan Internet Explorer 8. Mudah bagi mewujudkan satu rangkaian rumah/network dan menghubungkan anda PCs untuk sebuah pencetak dengan HomeGroup. Menonton kebanyakan daripada rancangan TV kegemaran anda dengan percuma dan apa anda mahu dengan TV Internet,” adalah fungsi terbaru oleh Microsoft yang dilengkapi oleh ketiga-tiga edisi.

Apabila anda menggunakan aplikasi/perisian lama iaitu Windows XP anda boleh menggunakannya dalam Windows XP Mode. menyambungkan kepada jaringan syarikat dengan mudah dan lebih dengan selamat dengan Domain Join. Memulihkan data anda dengan mudah dengan bantuan automatik untuk rumah anda dan rangkaian perniagaan,” hanya dilengkapi dakan Versi Professional dan Ultimate Windows 7.

Windows 7 Ultimate menawarkan beberapa ciri tambahan di atas semua edisi. Dalam perhatian ini, Microsoft telah memilih untuk menonjolan BitLocker, satu encryption technology untuk komputer-komputer itu membuka platform tetapi juga untuk storan boleh tanggal/removable disk dan alat-alat mudah alih. Seperkara lagi, Windows 7 Ultimate adalah satu-satunya versi OS, dengan pengecualian bagi Enterprise, yang boleh dengan mudah lompat dari satu Multilingual User Interface (MUI) kepada yang lain, ia menyokong 35 jenis bahasa.


Klik Gambar Untuk Paparan Lebih Jelas

2 Comments

  1. pelik, mula2 diorang kata ada 5/6 version

    now macam dah jadi 3 pulak

    ReplyDelete
  2. tuela.. tapi sebenarnya ade 4 version...
    satu g windows 7 starter..

    ReplyDelete
Previous Post Next Post