3 Laman Web Untuk Periksa Kelajuan Internet




Sudah sekian lama aku tak mengupdate blog ini, ari ni aku nak review dan berkongsi sedikit mengenai laman web yang membolehkan korang memeriksa kelajuan internet korang. Tergerak hati untuk mengreview selepas terbaca "75-year-old pensioner has fastest broadband - Swedish woman enjoys record 40Gbps connection". Tidak kiralah korang menggunakan P1Wimax, Streamyx, Maxis Broadband, Celcom Broadband, Digi Broadband dan lain-lain perkhidmatan pasti korang mahu tahu berapa kelajuan internet yang korang dapat. Yelah, bak kata omputih, "you get what you pay for". Bayar mahal, tapi speed cam siput. Ape hal? Jadi di bawah adalah 3 laman web yang korang boleh menggunakan panduan untuk mengetahui berapakah kelajuan internet korang. Gunakanlah sebaiknya.

1. Speedtest.net



Speedtest.net adalah laman web analisis kelajuan broadband yang memungkinkan setiap orang untuk menguji Sambungan internet. Ini membantu korang untuk melihat semua keputusan kelajuan sebelum ini, berkongsi dengan mudah, dan bahkan membandingkannya dengan orang lain. Speedtest juga memaparkan pembekal perkhidmatan internet korang. Tiada pembayaran yang akan dikenakan.

Pergi Ke Speedtest.net

2. Speed.io



Speed.io adalah DSL moden untuk menganalisis akses internet broadband. Speed.io mengukur kelajuan internet korang dengan menyambungkan korang ke pelayan/server terdekat mereka yang mempunyai pelayan hampir 50,000 di seluruh dunia. Untuk menyemak kelajuan sambungan internet korang, sapa yang perlu korang lakukan adalah hanya tekan butang "Start Speedtest", dan kemudian meter akan menampilkan keputusan upload dan download. Untuk pengetahuan korang, kelajuan diukur dalam Kb / sec

Pergi Ke speed.io

3. Bandwidth Place



Bandwidth Place adalah laman web yang serupa seperti 2 laman diatas. Kelajuan internet diukur dengan menyambungkan korang dengan pelayan yang terdekat.

Pergi Ke Bandwidth Place

p/s : Aku pakai Wimax. Setakat ni aku berpuas hati dengan speed + layanan Wimax.. hoho.. Potong...


speed internet semasa aku menulis entri ni

10 Comments

Previous Post Next Post