Google DNS Helper : Beralih ke Google DNS Dengan Segera [Fixed]



Pada awal bulan ini aku ada menulis entri mengenai Google DNS. Jadi tidak perlulah aku bercerita panjang mengenai Google DNS ini. Sesiapa yang masih belum tahu mengenai Google DNS ini boleh pergi ke entri "Google memperkenalkan "Google Public DNS" untuk Speed up Web Browsing". Jadi pada hari ini aku nak berkongsi sati aplikasi yang dibuat khas kepada sesiapa yang ingin mencuba tetapi tidak mengetahui bagaimana untuk mengubah alamat DNS Server komputer mereka kepada Google DNS. Aplikasi ini dikenali sebagai Google DNS Helper.



Google DNS Helper ini berfungsi apabila korang menekan button 'Switch to Google DNS' seperti yang terdapat pada screenshot diatas. Perubahan yang dilakukan pada komputer anda hanyalah pada bahagian yang ditanda merah seperti screenshot dibawah. Aplikasi ini juga mempunyai fungsi menukar alamat DNS Server komputer komputer korang kepada alamat DNS yang asal. Jadi kepada sesiapa yang mahu mencuba Google DNS ini boleh la memuat turun aplikasi ini melalui link dibawah. Selamat Mencuba.



Muat Turun
Google DNS Helper
Size : 23.2 kb

6 Comments

  1. salam bro,cmna gna aku dh d/l,tp bla double klik 'APPLICATION ERROR'

    ReplyDelete
  2. haah Aplication Error la software tu bro, aku pakai win XP SP2 (tak serashi kot)

    last2 try cara manual jer

    ReplyDelete
  3. aku pkai manual je.. kurang gemar bende2 yg auto ni..

    ReplyDelete
  4. Waktu menulis komen ni lebih-kurang jam 4.30 pagi. Hairan tengok Nuffnang aktif jam 12.00 malam ke atas. Lepas tu waktu siang Nuffnang tidur.hmmm.

    ReplyDelete
  5. @blogresepi.com - Aku tak kisah la die nak tido ke, mati ke, ade ke tak..
    ade la sebab jadi camtu...

    ReplyDelete
Previous Post Next Post