Memasang Login Menu Pada Sidebar

Samaada korang perasan atau pun tidak, berlaku sedikit perubahan pada sidebar aku. Hm. Hari ini aku telah menjumpai cara untuk login pada account anda dari blog anda. Orang lain pun boleh login jugak. Tapi ke blog die la. Mungkin ada yang memerlukan, ada yang tidak memerlukan. Bagi aku ini untuk memudahkan aku untuk login ke dalam blog aku tanpa aku perlu ke main page blogger.Korang Boleh letak kat mana-mana saja yang korang nak. Termasuk la dalam entri korang.


Screenshot Login Menu

Okla. Tanpa belengahkan masa lagi mari kita mulakan sesi pembelajaran untuk kali ini. aku tulis panjang-panjang korang bukan baca sangat pun. Ahakz..

01. Macam tutorial aku yang lain, aku selalu berkata "Login kedalam Account Blogger anda".

02. Klik Layout.

03. Pilih tempat untuk korang nak letakkan Login Menu nie. Dan klik pada Add a Gadget

04. Klik pada HTML/Javascript.

05. Copy code dibawah..
<form action="https://www.google.com/accounts/ServiceLoginBoxAuth" method="post" onsubmit="onlogin()"><input value="http://www.blogger.com/loginz?d=%2Fhome&p=http%3A%2F%2Fwww.blogger.com%2F" name="continue" type="hidden"/><input value="blogger" name="service" type="hidden"/><input value="8" name="nui" type="hidden"/><input value="8" name="naui" type="hidden"/><input value="2" name="fpui" type="hidden"/><input value="3" name="uilel" type="hidden"/><input value="true" name="skipvpage" type="hidden"/><input value="false" name="rm" type="hidden"/><input value="true" name="alwf" type="hidden"/><input value="http://www.blogger.com/login.g" name="roeu" type="hidden"/><input value="0" name="alinsu" type="hidden"/><input value="WbQ8QiJfUvA" name="GA3T" type="hidden"/><div><label for="Email"> Username: <br/><input id="Email" tabindex="1" value="" name="Email" size="20" type="text"/></label></div><div><label for="Passwd"> Password: (<a href="https://www.blogger.com/forgot.g" target="_top" title="Forgot your password?">?</a>) <br/></label><input id="Passwd" tabindex="2" autocomplete="off" name="Passwd" size="20" type="password"/></div><br/><input id="signin-btn-ns" tabindex="0" value="Sign in" class="ubtn ubtn-block" name="submit" type="submit"/></form>

06.Save. Dah siap dah pun. Mudah kan?

07. Untuk mencuba, signout dari account anda dan cuba login melalui Login Menu yang baru anda pasang..

Selamat mencuba. Assalamuaikum..

3 Comments

Previous Post Next Post