46 Blogger Template Yang Patut Dicuba

Ramai orang tanya aku nama template yang aku sekarang. Ada juga meminta kebenaran untuk memakai theme seperti aku. Bagi yang nak pakai, pakai la. Aku takde hak nak halang. Nak ambik entri aku pun sebenarnya aku tak halang. At least pandai-pandai la. Mintakla izin dulu. Yela, orang punya la perah otak nak buat entri, penat nak susun ayat, senang-senang jerk nak copy n paste. Bagila kredit skit kat usaha orang. Okla. Yang dah sudah tu, sudah la. Kira-kira setahun sudah aku menulis diblog ini. Banyak feedback positif yang aku terima. Negatif aku simpan je ye. Ramai yang memuji blog ini cantik. Dan ada juga yang bertanya, dimanakah laman web yang menawarkan muat-turun template blog yang cantik. Jadi, aku telah memilih beberapa template yang bagi aku cantik dan menarik untuk korang cuba pada blog korang.

Jika dulu aku ada menulis tentang 41 Tema Wordpress Yang Menawan dan kali ini aku ingin berkongsi pula theme/template untuk Blogger. Kebanyakkan template yang aku akan kongsikan ini telah di'convert' dari Wordpress ke Blogger. Ok la, jika korang mahu mencantikkan lagi template tersebut, sesuaikan la dengan plugin-plugin yang seswai. Yang penting, jangan gunakan widget dari Widgeo ataupun lagu yang di'set'kan autoplay. Blog ni pun menggunakan template yang sudah diadaptasikan dari Wordpress. Theme tersebut dinamakan Mystique. Apa yang mistik jangan tanya aku. Hehe. Haa.. Karang dah pakai theme tu, jangan pelik plak kalau tak sama dengan blog ni. Korang kena la edit dulu. Ok?


Ok la. Melalut banyak sangat plak. Aku akan cuba asingkan template-template tersebut mengikut kategori mereka. Kalau aku silap bagitau ea.


Magazine

1. Solar Press






3. de.pinque



4. zionn


Demo | Download

5. Andrioda


6. Chunky



7. The Latest


8. Magasin

9. Hybrid News


10. Community


11. Mobipress

Demo | Download

12. Magazeen

Demo | Download

13. WpSora


Demo | Download

14. Mahusay

Demo | Download

Gallery

Amat bersesuaian dengan photoblog dan gallery blog seperti vector, graphic, template, photo gallery/portfolio


15. Gallery

Demo | Download

16. Emperors



17. sGallery


Demo | Download

18. My Showcase


Demo | Download

19. Graphics Zone

Demo | Download


20. Photoplus+Light

Blogger Image Gallery Template #2
DEMO | Download & Instructions

21. Photoplus

Blogger Image Gallery Template #1
DEMO | Download & Instructions



Plain & Simple


22. Grid focus

23. Elegant Grunge


Demo | Download

24. Arthemia

Demo | Download

25. Bueno

Demo | Download

26. Simplex


Demo | Download

27. One Winged Angel

Demo | Download


Personal

28. Gunie

Demo | Download


29. Izen

30. Mello

Demo | Download

31. Zexee

Demo | Download

32. Colorbold


Demo | Download

33. Red Evo Aphelion


Demo | Download

34. Spectrum

Demo|Download

35. Furvious

Demo | Download

36. Rock Solid

Demo | Download

37. Maalaga

Demo | Download

38. Black Rock


Demo | Download

39. Softy

Demo | Download

40. Rockstar


7 Comments

  1. nice sharing... theme aku pun ada... hehehe.. tak nak tuka dah.. nak stay yang ni... tapi nak kena edit2 dulu...

    ReplyDelete
  2. salam. saya nk upload theme ni boleh? (minta izin ni hehe)
    erm,btw leh letak header pic x kalo saya nak guna theme design pile?

    ReplyDelete
  3. @Sofahani - Eh.. Tak payah mintak izin nak pakai.. ambik jerk.. aku pun ambik kat site template..

    ReplyDelete
  4. TP CAM NE NK INSTALL MEND AALAH NI BOSS

    ReplyDelete
  5. salam bro aku nak gak ah template cm blog nih..cntik..ak pnye template baru2 ni wt hal,xtwu r nape,lupa nak backup plk tuh...

    n macam mn nak wt nuffnang tuh dok atas sekali...
    minx tunjuk ajar,.

    ReplyDelete
  6. macam lawa jer... mcm nak ar template tuh.... hehe singgah2 ar..

    http://psscuhpolisas.blogspot.com/

    ReplyDelete
Previous Post Next Post